Wyposażenie sklepu - niezbędne meble w każdym sklepie
Wyposażenie swojego sklepu w meble na których będziemy eksponować swoje artykuły to bardzo istotna sprawa. Musimy skupić się na tym co chcemy pokazać i do tego dopasować odpowiedni rodzaj mebla. Należy też zastanowić się jak je rozmieścić, aby całość wyszła jako zaplanowany projekt, była poukładana oraz stanowiła świetną kompozycję wraz z wystrojem. W dzisiejszym artykule wspólnie skoncentrujemy się na tym jakie meble są niezbędne do zaopatrzenia sklepów.
Regały systemowe i regały siatkowe
Wyjaśniając pierwszy z wymienionych powyżej regałów – jest to metalowy regał, którego zadaniem jest przechowywanie dużej ilości asortymentu. Wykonany z bardzo trwałego materiału jest w stanie udźwignąć produkty nawet do kilkuset kilogramów. Ważną kwestią jest to, że regały systemowe można skonstruować pod życzenia klienta w każdym szczególe. Do wyboru zainteresowanego pozostawia się ilość i wielkość półek, ilość i rodzaj zawieszek, a nawet tył regału ( tak zwane plecy), które odpowiadają za to, na jak dużej powierzchni klient chce manewrować swoimi produktami. Świetnie sprawdzą się w sklepach spożywczych, budowlanych lub ogrodniczych, gdzie układane towary posiadają średnią lub dużą wagę na jednej półce, a ich odpowiednie wyeksponowanie stanowi bardzo ważną część sprzedaży.
Z kolei regały siatkowe, jak sama nazwa wskazuje, są wykonane z równie solidnego materiału, ale w postaci siatki. To właśnie czyni je nieco lżejszymi, ale ma również jeszcze jedną zaletę. Bowiem ustawienie takich regałów siatkowych w słabo oświetlonych miejscach pozwala na lepszą prezentację produktów. Dzięki temu asortyment stojący na najniższym poziomie nie będzie zasłaniany i będzie można dojrzeć co jest na samym dole. W tym przypadku tak samo jest możliwość dopasowania się pod klienta. To właśnie on ustala czy chce na danym regale użyć zawieszek, a może zdecyduje się na kosze, które zawieszone na regale świetnie spełniają swoją rolę. Będą one rewelacyjnie wykorzystywane do wszelkich rodzajów magazynów, gdzie natłok produktów jest na tyle duży, że warto mieć je poukładane przejrzyście. Dodatkowym atutem jest to, że ułatwią one przeliczanie i panowanie nad stanem asortymentu przez magazynierów.
Gabloty i szafy
Ekspozycja to oczywiście nie wszystko. Ważne jest także to, aby mieć gdzie przechowywać zapas towaru lub po prostu resztę asortymentu, który w tym momencie niekoniecznie musi być wystawiony w sklepie. Do tego świetnie nadają się szafy, które również są chętnie brane pod uwagę przez klientów. Dodatkowo zastosowanie mogą znaleźć w różnego rodzaju przedsiębiorstwach prywatnych, placówkach publicznych i medycznych czy też archiwach. Przechowywanie dokumentów w takiej szafie daje możliwość porządku oraz powoduje, że nie są wystawiane na warunki atmosferyczne, które w przypadku archiwów lub urzędów mają duże znaczenie.
Kiedy jednak chcemy wystawić na pokaz jakiś bardzo drogocenny, interesujący produkt to wtedy zaleca się użycie gabloty. Jest to przeszklona metalowa szafka do której można włożyć wszelakiego rodzaju towary lub przedmioty. Często można spotkać gabloty w sklepach jubilerskich lub w muzeum, gdzie dbałość o to, aby zamieszczony w niej egzemplarz był jak najlepiej chroniony, ale przede wszystkim dobrze wyróżniony. Gabloty robione są oczywiście również pod zamówienie klienta, by jak najlepiej pasowała do miejsca, w którym będzie się znajdować i cieszyć oko. Swoje przeznaczenie znajdą także w aptekach (do prezentacji leków), salonach piękności (do prezentacji kosmetyków), a nawet sklepach budowlanych, gdzie zazwyczaj są w nich prezentowane sprzęty profesjonalnych marek.
Stojaki firmowe i haki
W ostatnim akapicie przedstawimy stojaki firmowe, które tak naprawdę są kluczem do sukcesu każdej firmy. Bez nich nie byłoby sprzedaży, a towarzyszący im plus w postaci zapamiętywania umieszczonego na nim logo tylko przyczynia się do wchodzenia w świadomość potencjonalnego klienta. Wszystkie wymiary i tym razem dopasowuje się pod osobę zamawiającą. Na stojaku firmowym można zawieszać różnego rodzaju produkty. Jeśli chodzi o modyfikację haków na których prezentuje się przedmioty to ona także jest wykonalna. Do wyboru są pojedyncze lub podwójne haki z możliwością dodania cenówki.
Istnieją także stojaki ulotkowe, które nie tylko znakomicie sprawdzą się w naszym sklepie, ale będą pięknie eksponować wizytówki lub większe oferty produktowe w innych miejscach. To wspaniała okazja na reklamę dla swojej firmy i pokazanie jakie usługi lub asortyment oferuje się w danym miejscu, o którym ktoś mógł wcześniej nie słyszeć.
Na sam koniec powiemy jeszcze o stojakach naładowych. Ich udźwig jest również dosyć duży, ale zwykle wykorzystuje się je jako miejsce do prezentacji małych produktów. Doskonałe do zademonstrowania wierteł, zapachów samochodowych, pędzli oraz wielu innych rzeczy, które są pakowane w blistry (folia z doczepionym kartonikiem, w którym jest wycięty otwór do zawieszenia). Swoje przeznaczenie z pewnością znajdzie w dużej ilości firm, a popularność tych stojaków jest na tyle wielka, że dla większości sklepów jest on wręcz obowiązkowy.