Systemy wystawiennicze - co to jest i dla kogo?
Prezentacja swojego biznesu, własnych produktów i siebie jest pierwszorzędną i kluczową sprawą, jeśli chcemy pokazać się z jak najlepszej strony. Warto robić to dobrze i profesjonalnie, ponieważ ma to później wpływ na sprzedaż, reklamę oraz szerzenie pozytywnej opinii o naszej firmie. Z reguły akcje promocyjne i różnego rodzaju targi branżowe, gdzie można skorzystać z systemów wystawienniczych są świetnym pomysłem do rozpowszechnienia informacji na temat przedsiębiorstwa, jego działalności oraz produktów, które oferuje. Wskazane jest więc, by posługiwać się takimi pomocami reklamowymi.
Systemy wystawiennicze – co to jest?
W skrócie - jest to zbiór części, które składają się na system wystawienniczy. Zazwyczaj są na nich naniesione wydruki reklamowe, służące do promocji logo firmy lub najczęściej kupowanych albo najnowszych produktów, którymi chcemy się pochwalić. Oczywiście to klient wybiera w jaki sposób ma wyglądać jego system wystawienniczy.
Trzeba również dodać, że jest on uniwersalny, to znaczy, że można go stosować jako reklamę na targach branżowych, wyposażenie sklepu lub w formie informacyjnej we własnej firmie. Nie należy martwić się też o to, że przy zmianie logo lub wypuszczenia nowego produktu na rynek, regał przestaje być użyteczny. Wystarczy po prostu ściągnąć naklejkę, która jest umieszczona na blasze i zmienić ją na nową.
Z czego składa się dobry system wystawienniczy?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każde przedsiębiorstwo potrzebuje zupełnie innego systemu wystawienniczego, przystosowanego do rodzaju usług lub sprzedaży artykułów. Można je układać na różne sposoby, a forma na którą się zdecydujemy zostanie dobrana do naszych preferencji. Wielkość, wysokość, sposób rozmieszczenia oraz rozstaw półek jest oczywiście adekwatny do rodzaju produktów umieszczanych na regale. A przystosowanie tego wszystkiego pod potrzeby klienta to czysta formalność.
W zależności od potrzeb, systemy wystawiennicze wyglądają różnie, ale ich elementy są raczej niezmienne. Pierwszym z nich jest regał na produkty. To właśnie one odpowiadają za prawidłową ekspozycję oraz dają klientom możliwość zobaczenia na żywo asortymentu, którym dysponujemy. Ważną częścią pozostaje także stojak na ulotki. To z niego zainteresowany może się dowiedzieć szczegółów, podczas gdy trwa ogólne przedstawienie przedsiębiorstwa lub osoba opowiadająca mówi na inny temat. Oprócz tego dosyć znaczącym modułem jest lada. Dzięki niej możemy nawiązać rozmowę z zaciekawionym uczestnikiem targów i pozwolić mu poznać ofertę naszej firmy.
Kiedy się przydają?
Jak już wcześniej wspominaliśmy, systemy wystawiennicze świetnie sprawdzą się jako element reklamowy naszego biznesu. Udział w wystawach, targach i innych formach promocyjnych mogą w znacznym stopniu rozpowszechnić wiedzę na temat istnienia przedsiębiorstwa, a także proponowanych przez nią usług oraz asortymentu. Jest to na pewno ciekawy sposób na to, aby przyciągnąć spore grono osób, które mogłyby być zainteresowane, ale na przykład nigdy wcześniej nie słyszeli o naszej firmie.
Dodatkowo takie regały jesteśmy w stanie wykorzystać przez cały rok. Można ich używać w swoich sklepach, gdzie również potrzebujemy odpowiedniej ekspozycji produktów. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie ich do umieszczenia w swojej siedzibie firmy. Tak, aby klienci przychodzący na spotkania mogli już na wstępie sami zapoznać się z przedmiotami oferowanymi przez nasze przedsiębiorstwo. Daje to możliwość zainteresowania klienta i sprawienie, że będzie dociekał szczegółów.